سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بــصـیــرت قـطـب نــمــای حــــرکــــت

              

 

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام وادب دارم  خدمت همه شمادوستان عزیزی که به این وبلاگ لطف داریدوبه ماسرمیزنید وتبریک عرض میکنم حماسه 9دی روحماسه ای که عمارهای سیدعلی کفن پوشان به میدان آمدند وبا اوبیعت خونی بستند تا این رابه همه یزیدیان زمان بفهمانند که اگردر کربلا بودند هم لحظه ای پشت امام زمانشان راخالی نمیکردندومصداق این ادعایشان  ارادتشان به جانشین معصوم است وقطعا اگربصیرت نبود خبری هم ازحماسه 9دی ماه هم  نبودوبصیرت بود که چون قطب نمایی آنان رابه این سمت وسو سوق داد.

واقعیتش خیلی ذهنم مشغول این سوال بود که ازچه زمانی امام خامنه ای سخن ازبصیرت رابه طورجدی بیان کردندومارامتذکرچنین امرمهمی کردندتا اینکه بخشی رودرروزنامه وزین کیهان دیدم که تاحدودی جواب سوالم روازاون گرفتم که دراین پست اون روقرارمیدم به امیداستفاده همگی شمادوستان همراه وهمیار

 

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای نخستین بار در تیرماه سال 68 در دیدار و بیعت مدرسان، فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد بر لزوم برخورداری علما از بصیرت و علم به زمان اشاره کرده و بی بصیرتی علما را عامل بروز مشکلات بزرگ در طول تاریخ تشیع دانستند.
یک سال بعد (24 مرداد سال 69) ایشان در دیداری با اقشار مختلف مردم از بصیرت و کشف ترفندهای دشمن سخن گفته و تأکید کردند راه نجات کشورهای اسلامی از زورگویی، اشغال و سلطه گری استکبار جهانی بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) و بصیرت کامل نسبت به دشمن واقعی است.

 

 


آبان ماه همان سال در دیداری که مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان داشتند و حجت الاسلام مرحوم حاج احمد خمینی نیز در آن حضور داشت، رهبری انقلاب در سخنانی از عمق بصیرت در وجود امام یاد کرده و گفتند: «خیلی از چیزهایی که ماها حتی گاهی با دقت نمی دیدیم، او آنها را در نگاه عادی مشاهده می کرد.»

 


ایشان در مراسم اختتامیه چهارمین مجمع بزرگ فرماندهان و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه که در 27/6/70 برگزار شد هم از ضرورت بصیرت در دوران ممزوج شدن حق و باطل سخن گفته و یادآور شدند که فقدان تحلیل سیاسی، نقطه ضعف اصلی مردم در دوران حکومت امام علی(ع) بوده است.

 


رهبر معظم انقلاب در آن سخنرانی با بیان این که هنوز صفوف روشن است و خیلی از اصول و حقایق واضح و نمایان است، خطاب به مخاطبان متذکر شدند: «اما مطمئن نباشید که همیشه این گونه خواهد بود. شما باید آگاه باشید. شما باید چشم بصیرت داشته باشید. شما باید بدانید بازویتان در اختیار خداست یا نه. این بصیرت می خواهد، این را دست کم نگیرید.»

 


در سال 71 نیز همچنان مخاطبان رهبری انقلاب در توجه به بصیرت فرماندهان بودند. به عبارت دیگر، ایشان پس از مخاطب قرار دادن کارگزاران نظام در سال 69، از سال 70 مخاطبان این پیام خود را فرماندهان و نظامیان در سطوح مختلف قرار دادند. این مخاطبان در سال 70، سپاهیان بودند، ولی در سال 71 بسیجیان مخاطب قرار گرفتند

 

. ایشان سال 71 در 2 مقطع دیدار با فرماندهان گردان های عاشورای بسیج سراسر کشور (در 22 تیرماه این سال) بصیرت را مهم ترین امر در دفاع از دین خوانده و در دیدار با فرماندهان بسیج سراسر کشور (در 27 آبان ماه) با اشاره به بصیرت و آگاهی در پایه شکل گیری بسیج از لزوم بصیرت در شناخت برنامه های دشمن سخن گفته و بسیجیان را به افزایش روزافزون بصیرت خود تشویق کردند. ایشان در این سخنرانی از فرماندهان بسیج خواستند بصیر باشند و ترفندهای دشمن را شناسایی کنند و ببینند دشمن چطور می خواهد جمهوری اسلامی را در سطح جهان بد معرفی کند یا به شکل های غلط معرفی کند، البته که موفق نمی شود.

 


رهبر معظم انقلاب همچنین در مراسم هفتمین سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه 75، به وجود حد اعلای بصیرت در امام حسین(ع) اشاره کرده و از دنباله روی امام خمینی از امام حسین(ع) در بصیرت و قدرت نفس سخن گفتند و تأکید کردند که عظمت روحی و بصیرت حاکم بر وجود امام خمینی، عامل استقامت و ادامه مبارزه با رژیم ستمشاهی بوده است.

 


20 روز بعد در مراسم صبحگاه لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در 23 خرداد سال 75، ایشان کسانی را که از روی بصیرت کار نمی کنند در زمره عوام خوانده و افزودند: «بنابراین برای عوام نبودن باید هر کاری که انجام می شود براساس بصیرت باشد.»

 


ایشان همچنین در دیداری که نیروهای بسیجی و سپاهی در پادگان لشکر هفت ولی عصر با ایشان در 25 اسفند سال 75 داشتند، می گفتند: «کسی که پرچم هدایت اسلامی را به دوش می کشد باید از بصیرت دینی و استقامت ایمانی برخوردار باشد.»

 


دیدار مسئولان دستگاه قضایی در کشور در سالروز تشکیل این قوه (7 تیرماه) در سال بعد هم فرصتی بود تا ایشان تأکید کنند: «اگر دستگاه قضایی از قوت بصیرت و قدرت قبض و بسط لازم برخوردار نباشد، حرکت اساسی، مهم و عمده سازندگی در کشور که یک پدیده باارزش است به نتایج سویی منتهی خواهد شد و در نتیجه آن، طبقه جدیدی از انسان های برخوردار از ثروت های بادآورده و دارای امکانات فراوان به وجود می آید که به هیچ حدی از حدود شرع و قانون پایبند نخواهد بود.»


در سال 77 شاهد رویکرد جدیدی از سوی مقام معظم رهبری در تعیین مخاطبان برای تشریح ابعاد بصیرت و توجه به آن هستیم. ایشان در آن سال، دیدارهای متعددی با دانشجویان و جوانان داشتند که طی آن بارها به این مسئله و اهمیت آن اشاره کردند.
از جمله آن که در پیامی که به مناسبت دومین کنگره جامعه اسلامی دانشجویان در 9/7/77 صادر کردند، آنها را به داشتن بصیرت لازم و دید نافذ برای شناخت دشمن و روش های کینه ورزانه اش برای خود و عموم دانشجویان توصیه و تأکید کردند که فتنه گری ها و فتنه گرها را به خصوص در محیط دانشجویی شناسایی و خنثی کرده و اختلافات درون سازمانی و برون سازمانی را به حداقل برسانند

 

.حضرت آیت الله خامنه ای سپس در دیداری که گروه کثیری از دانشجویان و دانش آموزان به مناسبت سیزدهم آبان ماه در 12/8/77 با ایشان داشتند به تشریح ابعاد بصیرت امام علی پرداخته و از امکان تقلید از امام علی(ع) در دو صفت «بصیرت» و «صبر» سخن گفتند. ایشان در آن سخنرانی تمام مشکلات افراد و جوامع بشری را در فقدان بصیرت یا صبر ریشه یابی کرده و فرمودند: «امروز هم در دنیا کسانی که در راس قدرت های سیاسی زورگو و مداخله گر، یا در راس کمپانی های اقتصادی، یا در رأس دستگاه های سرطان گونه تبلیغاتی و شبکه های عظیم سودجوی تبلیغات قرار گرفته اند، از طریق یکی از این دو خصوصیت بر ملت ها حکم می رانند و زورگویی می کنند. یا سعی می کنند ملت ها را در غفلت نگه دارند و بصیرت آنها را بگیرند اگر هم نتوانند به کلی از آنها بصیرت را سلب کنند، در یک مورد که یک مسئله خاص برایشان مهم است، سعی می کنند بیداری ملت ها و بصیرت انسان ها را در آن جامعه سلب نمایند یا آنها را دچار بی صبری کنند.»

 


جلسه پرسش و پاسخ با جوانان در دومین روز از دهه فجر سال 77 (روز انقلاب اسلامی و جوانان) نیز بزنگاه دیگری بود تا رهبر انقلاب به آنها یادآور شوند که «بصیرت نسل جوان، یکی از 3 رکن اساسی در تضمین آینده خودشان و کشور است، ایشان در آن دیدار به جوانان سفارش کردند که اولا احساس مسئولیت کنند و واقعا خودشان را مسئول بدانند و بخواهند زندگی را با پای خودشان پیش ببرند. مثل پرکاهی در امواج حوادث نباشند. ثانیا با ایمان حرکت کنند چون ایمان نقش بسیار مهمی در پیشرفت در همه میدان ها و پیروزی بر همه موانع دارد. ثالثا بصیرت و آگاهی داشته باشند. چرا که اگر جوانان این سه خصوصیت را در خودشان تامین کنند، می توانند در همه زمینه ها، موفقیت خودشان را تضمین کنند. رهبری انقلاب در دیدار با کارگزاران، مدیران و روحانیون کاروان ها و اعضای ستاد حج در بهمن ماه همان سال نیز تاکید کردند: «حج برای عبادت، معنویت و بصیرت مسلمانان و نیز ابلاغ پیام معنوی و سیاسی اسلام است.»

 


با گذشت دو سال از آن تاریخ، رهبرمعظم انقلاب، همچنان در دیدارهای جداگانه ای به تشریح ابعاد بصیرت پرداختند. نخست در دیدار جمع زیادی از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان در 8/12/80 که مهمترین نیاز نسل جوان کشور را عمق بخشیدن به ایمان، بصیرت و معرفت خود دانسته و گفتند: «یکی از وظایف انجمن های اسلامی دانش آموزان حراست از این ثروت و عمق بخشیدن مستمر به آگاهی و بصیرت دانش آموزان درمورد مسائل کشور و جهان براساس دیدگاههای متکی بر معرفت اسلامی است.»

 


سال بعد برای دومین بار رهبری انقلاب در جمع معاونان و کارکنان قوه قضاییه در آستانه روز هفتم تیرماه81 تاکید کردند که تامین حقوق ملت درگرو آن است که قوه قضاییه بتواندکار خود را با قوت، شجاعت و بصیرت انجام دهد، چرا که اگر دستگاه قضایی به دانش، بصیرت، پاکی و طهارت در عمده ترین ارکان خود متکی باشد، همان مقصودی را که به دنبال آن است، به میزان زیادی تامین خواهدشد.

 


ایشان درسال 82 در دیدار با قاریان ممتاز و حافظان قرآن به اهمیت بصیرت اشاره کرده و فضای قرآنی در جامعه را عامل بصیرت بخشیدن به جامعه خواندند.
رهبرمعظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاههای کشور در 25/1/84 بار دیگر به موضوع بصیرت و حرکت جنبش دانشجویی براساس آن اشاره کرده و تاکید نمودند که بصیرت، ابزار شناخت هدف و منحرف نشدن از راه است.
ایشان به دانشجویان تاکید کردند که برای شناخت هدف و منحرف نشدن از راه، به بصیرت و هوشیاری و برای حرکت خستگی ناپذیر و مداوم در راه تحقق هدف، به احساس مسئولیت نیاز دارید و باید با درک جایگاه ایران به عنوان پیشاهنگ مبارزه و پایداری درمقابل استکبار شیطانی، همواره برنامه ها و حرکات دشمنان را تحت مراقبت داشته باشید.
معظم له همچنین در خطبه های نماز عید سعید فطر درسال 85 طی سخنانی به اهمیت انتخابات بابصیرت و استحکام مجلس خبرگان اشاره کردند.

 


رهبرمعظم انقلاب در آن سخنرانی فرمودند: «اهمیت انتخابات خبرگان دراین است که با این انتخابات، مردم افراد خبره مورد اعتماد خودشان را انتخاب می کنند تا اینها آماده به کار باشند و برای لحظه حساس فقدان رهبری در کشور این مجموعه مورد اعتماد ملت باید با بصیرت کامل، رهبری را که قادر به ادای تکالیف رهبری می دانند، انتخاب کنند و به مردم معرفی کنند.»
توصیه رهبری انقلاب در آن زمان به مردم این بود که با شور تمام و با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند و افراد مورد اعتمادشان را به مجلس خبرگان بفرستند تا این مجلس همواره با همان استحکام و اقتداری که قانون برای آن معین کرده است، بماند و آینده کشور تضمین شود. ایشان در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب درسال 86 نیز تاکید کردند ایستادگی از سر بصیرت، تنها راه دستیابی یک ملت به حقوق خود است.

 


سفر ایشان در دی ماه آن سال به یزد فرصت دوباره ای شد تا در اجتماع بزرگ مردم یزد و در راه بازگشت در دیدار اقشار مختلف مردم قم، بار دیگر بر اهمیت موضوع بصیرت تاکید شود. بویژه آن که در آن دوران فضای سیاسی و اجتماعی کشور آبستن انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی نیز بود.
رهبری انقلاب در جمع مردم یزد در 12/10/86 از مردم خواستند با بصیرت از میان نامزدها نماینده ای اصلح از لحاظ ایمان، اخلاص، امانت داری، دینداری و آماده برای حضور در میدان های انقلاب را برگزینند تا مجلس که مورد نیاز جامعه کنونی ماست تشکیل شود. همچنین ایشان در جمع مردم قم در 19 دی همان سال با بیان اینکه وقت صبر و بصر است، افزودند: «ملت ایران وقت انتخابات که می رسد، احتیاج به بصیرت دارند تا نگاه کند و ببیند که دشمن چه موضعی در قبال این حرکت عظیم مردمی گرفته است. ملت باید حواس خود را جمع کند و تصمیم درست بگیرد.»

 


رهبری انقلاب در سال 87 هم پس از یک سخنرانی عمومی در باب بصیرت در نمازجمعه تهران بار دیگر در جمع تشکل های دانشجویی به این موضوع پرداختند. ایشان در خطبه های نمازجمعه تهران در 29/6/87 بصیرت را عامل واکنش مناسب مردم به تبلیغات هسته ای دشمن خوانده و فرمودند: «وقتی دشمن تبلیغات خود را درباره مسئله هسته ای تشدید کرد، مردم انصافا بهترین واکنش ها را نشان دادند که این هوشیاری، استقامت و بصیرت قابل تجلیل است.»

 


مقام معظم رهبری سپس در آستانه روز 13 آبان در دیداری که جمعی از دانش آموزان و دانشجویان و تشکل های مختلف دانشگاهی با ایشان داشتند، با تاکید بر این که خودتان را از لحاظ علمی، ایمان و تقوا بسازید، خطاب به آنها گفتند: «بصیرت خودتان را زیاد کنید و آگاهی خودتان را نسبت به امروز دیروز و فردا افزایش بدهید. 12-10 سال دیگر، همه شما و نظائر شما، جوانان تحصیلکرده ای هستند که وارد عرصه زندگی ملت ایران خواهندشد و مسئولیت هایی خواهند داشت. روسای جمهور آینده، وزرای آینده، مدیران و برجستگان گوناگون بخش های مختلف آینده، آن کسانی که طراحند، برنامه ریزند، متفکرند، تئوریسین اداره کشور هستند از میان شماها پدید می آیند و از میان شماها برمی خیزند. این مدیران و برنامه ریزان هم باید عالم باشند و هم به معنی حقیقی کلمه باید متدین، پاکدامن و بصیر باشند.»

 


ایشان همچنین در دیدار هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در 24/9/87، صبر و بصیرت در ملت را دو عامل اصلی پیروزی انقلاب خواندند.

 


ایشان درسال جاری نیز در سه مقطع به تبیین اهمیت بصیرت پرداختند. نخست در دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر در پنجم مردادماه، آنها را به داشتن بصیرت توصیه کرده و یادآورشدند: «بلاهایی که برملت ها وارد می شود، در بسیاری از موارد براثر بی بصیرتی است. اگرچه از نخبگان انتظار می رود کمتر خطا کنند، اما گاهی خطاهایشان اگر ازنظر کمی، بیشتر نباشد، ازنظر کیفی بیشتر از خطاهای عامه مردم است و این از بی بصیرتی است.»


مقام معظم رهبری در آن دیدار هشدار دادند: «در عرصه سیاسی هم اگر بصیرت نباشد و دوست و دشمن را نشناسند، یک وقت آتش توپخانه تبلیغات و گفت و شنود و عمل به طرف قسمتی است که آنجا دوستان مجتمعند نه دشمن. لذا بصیرت و تبیین لازم است. نقش نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، بلکه در دیگران هم به وجود آورند.»


ایشان سپس در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری در دوم مهرماه سال جاری بر اهمیت بصیرت برای تغییر رفتارها سخن گفته و از نقش نخبگان با بصیرت و روشنگر یاد کردند.
رهبری انقلاب در این سخنرانی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم فرمودند: «آنچه انسان از نخبگان جامعه و جریانات و گروه های سیاسی انتظار دارد، این است که با این حوادث و با این خطوط دشمن با بصیرت مواجه شوند. اگر بصیرت و عزم مقابله وجود داشت، خیلی از رفتارهای ما ممکن است تغییر پیدا کند. آن وقت وضعیت بهتر خواهد بود. بعضی از کارها از روی بی بصیرتی است.»
به گفته ایشان، گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن و حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه باید روشنگری کنند و همه باید بصیرت داشته باشند.
رهبری انقلاب در دیدار عمومی مردم چالوس و نوشهر در 15 مهرماه سال جاری نیز اظهار داشتند: «وقتی بصیرت باشد، غبارآلودگی فتنه نمی تواند ملت را گمراه کند و آنها را به اشتباه بیندازد. اگر بصیرت نباشد، انسان ولو با نیت خوب، گاهی در راه بد قدم می گذارد.»

شکوفه همتیان__روزنامه کیهان

____________________________________________________

التـــماس دعـــــــــا....دوســــت داشتیــدبایــه" صلوات" مــطالب روکــپی کــنــید



کلمات کلیدی :

امام خامنه ای وانتخابات

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست اندرکاران «انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا»، حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونیت بخش و تضمین کننده استمرار و پیشرفت کشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأکید کردند.

ایشان همچنین با اشاره به حادثه تلخ و غمبار اهانت به مزار صحابی جلیل القدر حُجر بن عَدی تأکید کردند: مسلمانان بویژه نخبگان و بزرگان علمی، سیاسی و دینی جهان اسلام باید وظیفه خود را در مقابل این تفکر پلید انجام دهند و مانع از گسترش آتش فتنه شوند.

رهبر انقلاب انتخابات را «امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی» برشمردند و افزودند: شورای نگهبان، مجموعه های نظارتی و اجرایی و دستگاههای حفظ فضای امن و سالم انتخاباتی، امانت دار این امانت بزرگ هستند و کارهای مهم، با ارزش و ماندگاری را بر عهده دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به نقش اساسی انتخابات در تجدید حیات کشور و نظام خاطرنشان کردند: حضور مردم در همه انتخاباتی که در 34 سال اخیر برگزار شده، هر بار، مجموعه ای از بلاها را از کشور دفع کرده و روح و نیروی تازه ای در کالبد کشور، ملت و انقلاب جاری ساخته است.

ایشان، انتخابات 24 خرداد را از برخی جهات از پاره ای از انتخابات گذشته مهمتر دانستند و افزودند: برگزاری همزمان دو انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری و شوراها، از جمله عوامل اهمیت فراوان انتخابات آتی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تشکیل شوراها را در همه روستاها و شهرهای کشور، تجلی حضور عینی و مستمر مردم در تصمیم گیریها و کارها خواندند و به مسئولان، مردم و نخبگان توصیه کردند: توجه به انتخابات ریاست جمهوری، اهمیت انتخابات شوراها را از چشم آنها دور نکند.

رهبر انقلاب در تبیین ابعاد دیگر اهمیت فراوان انتخابات 24 خرداد، به امکانات، اختیارات و وظایف بسیار گسترده ریاست جمهوری در قانون اساسی و دیگر قوانین اشاره کردند و افزودند: این جایگاه قانونی نشان می دهد انتخابات ریاست جمهوری فوق العاده مهم است.

حضرت آیت الله خامنه ای، امام خمینی (رض) را مبتکر، طراح و مهندس «بنای عظیم حضور نقش آفرین ملت در نظام اسلامی» خواندند و با اشاره به اصرار و پیگیری قاطعانه امام برای برگزاری همه پرسی تعیین نظام و دیگر انتخابات خاطرنشان کردند: حضور و انتخاب تعیین کننده و جهت دهنده ملت در صحنه های مختلف، طبیعت جمهوری اسلامی است که بحمدا... این طبیعت جذاب و شوق انگیز تاکنون حفظ شده است.

ایشان با اشاره به برخی تلاشهای بی نتیجه برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه خاطرنشان کردند: بعضی ها سعی کردند انتخابات بی رونق شود و یا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفیق الهی ناکام ماندند و بعد از این هم راه به جایی نمی برند.

رهبر انقلاب حضور مردم در صحنه را عامل قوام جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی یعنی «حضور همگانی ملت و حرکت عمومی مردم به سمت آرمانها و آرزوهای بزرگ و عملی»، و دشمن با درک همین نکته تلاش می کند حضور مردم را کمرنگ و بی رونق سازد.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه افزودند: اقتدار جمهوری اسلامی به «دلها، عواطف، خرد، اندیشه، بصیرت و حضور مردم» متکی است و اگر این پشتوانه قدرتمند نبود سلطه گران خبیث جهان، نظامی با داعیه های جمهوری اسلامی را زنده نگذاشته بودند.

ایشان تأکید کردند: البته به فضل الهی و همت مردم عزیز انشاءالله انتخاباتی که در پیش است از بهترین و پرشورترین انتخابات خواهد بود.
رهبر انقلاب بخش دیگری از سخنانشان در دیدار با دست اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به تبیین اهمیت پایبندی به قانون در همه مراحل و همه شرایط اختصاص دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه با اشاره به تلاش همیشگی بیگانگان برای خنثی کردن آثار مبارک حضور ملت در پای صندوقهای رأی افزودند: در سال 88 نیز آنها، کسانی را وادار کردند که برخلاف قانون «عمل و توقع» کنند تا شاید مردم تحریک شوند و در مقابل نظام قرار گیرند که به لطف الهی نتوانستند.

ایشان با اشاره به اقداماتی که در سال 88 برای روشن شدن برخی ابهامات انجام شد افزودند: کسانی که آن خسارات و هزینه ها را برای کشور و ملت به بار آوردند از پذیرش قانون و عمل به راههای قانونی سرباز زدند که البته نظام با توجه به ماهیت مردمی خود بر آن مزاحمتها فائق آمد.

رهبر انقلاب التزام کامل به قانون را، راه اساسی جلوگیری از بروز مشکلات انتخاباتی دانستند و تأکید کردند: آحاد مردم در همه روستاها و شهرها، به دنبال این باشند که هرکس هر حرفی می زند و هر توقعی دارد فقط بر اساس قانون باشد.

ایشان همچنین با تأکید به مسئولان انتخاباتی برای عمل به مُرّ قانون افزودند: در همه مراحل  از جمله بررسی صلاحیتها، برگزاری انتخابات، شمارش آرا، حفظ آرا و صندوقها و دیگر مراحل، همه دست اندرکاران باید با امانت داری کامل، فقط براساس قانون عمل کنند که بحمدالله تاکنون همین جوربوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه یادگیری صبر و تحمل انقلابی، ضرورتی عمومی است، افزودند: البته نباید تعابیر غربی و مادی مثل برنده و بازنده را وارد مباحث انتخاباتی کرد اما بهرحال در انتخابات بطور طبیعی انتظار عده ای درباره نامزد مورد نظرشان برآورده نمی شود که باید با رفتار درست، فقط بر مبنای قانون عمل کرد.

ایشان در تشریح ضرورت دقت در انتخابات 24 خرداد به تأثیرگذاری مثبت یا منفی هر حرف یا اقدام منتخب ملت در اوضاع آتی کشور، اشاره کردند و افزودند: باید تعهد، تدین، آمادگی، و توانایی ها را دقیق بسنجیم و طبق تشخیص عمل کنیم و بی تردید هرکس با نیت صادق و برای ادای وظیفه و برای آینده کشور وارد میدان شود، خدا نیز قلب او را هدایت خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر انتخابات را حق و وظیفه مردم دانستند و افزودند: باید صلاحیتها را در کنار هم و بصورت مجموعه ای مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب کسی که می خواهیم کلید اجرایی کشور را به دست او بسپاریم، ویژگی هایی نظیر «کاری بودن، مردمی و ارزشی بودن» را در نظر گرفت.

ایشان همچنین مقاوم بودن در مقابل دشمنان، برخورداری از تدبیر، پایبندی به قانون، توجه به طبقات مختلف مردم و درک مشکلات و دردهای مردم را از دیگر ویژگی های ضروری ریاست جمهوری برشمردند.

رهبر انقلاب رأی فرد فرد مردم را در نتیجه انتخابات، تأثیرگذار دانستندو تأکید کردند: کسی نگوید یک رأی من در سرنوشت انتخابات تأثیری ندارد چرا که همین آرای فردی، در نهایت آرای میلیونی و سرنوشت انتخابات را رقم می زند.

رهبر انقلاب در پایان این بخش از سخنانشان تأکید کردند: انشاءالله با حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی، «مصونیت، پیشرفت، و حرکت عمومی ایران به سمت اهداف والای ملت» شتاب خواهد گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به حادثه تلخ و غم انگیز تخریب قبر صحابی جلیل القدر حجر بن عدی و اهانت به پیکر آن شخصیت بزرگوار تأکید کردند: آنچه که تلخی این حادثه را مضاعف می کند، وجود برخی افراد دارای افکار پلید، متحجر و عقب مانده در میان امت اسلامی است که تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره های نورانی صدر اسلام را شرک و کفر می دانند.

ایشان وجود چنین تفکر خرافی را یک مصیبت برای اسلام و مسلمانان دانستند و افزودند: این افراد کسانی هستند که گذشتگان آنها قبور ائمه اطهار را در بقیع ویران کردند و اگر قیام سراسری مسلمانان بر ضد آنان نبود، مرقد مطهر پیامبر اسلام (ص) را نیز ویران می کردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: چنین انسانهای  بداندیش که حضور در مزار بزرگان و طلب رحمت خداوند برای آنها و همچنین طلب رحمت کردن برای خود را شرک می پندارند، دارای تفکری باطل و روحیه ای پلید هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شرک آن است که افرادی آلت دست سیاستهای سرویس های جاسوسی انگلیس و امریکا شوند و با اقدامات خود مسلمانان را غم دار کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: این چگونه تفکری است که اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی داند اما احترام به بزرگان را شرک می شمارد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جریان تکفیری خبیث که از پشتیبانی های مالی و غیرمالی برخوردار است ، امروز یک مصیبت واقعی برای اسلام به شمار می رود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به واکنش صحیح جامعه بزرگ شیعی به این حادثه افزودند: شیعیان وارد بازی دشمن که به دنبال تقویت آتش نزاع شیعه و سنی است، نشدند و رشد فکری خود را نشان دادند.

ایشان واکنش برادران اهل سنت را نیز نشان دهنده آگاهی و بینش بالای آنان دانستند و تأکید کردند: واکنش مسلمانان به این حادثه تلخ و محکوم کردن این اقدام باید ادامه یابد زیرا اگر بزرگان علمی، روشنفکران و نخبگان سیاسی امت اسلامی وظیفه خود را انجام ندهند، فتنه ها در این حد منحصر نخواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: باید با استفاده از روش های سیاسی، فتواهای دینی و مقالات روشنفکران  و اقدامات نخبگان فکری و سیاسی، جلوی گسترش آتش این فتنه را گرفت.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آشکار شدن دست های پنهان دشمنان در این گونه اقدامات، افزودند: سازمانها و شخصیت های بین المللی و سیاسیونی که در مقابل تخریب یک اثر باستانی عزا می گیرند، در قبال این اهانت آشکار سکوت کرده اند.

ایشان تأکید کردند: خداوند در کمینگاه است و قطعاً مکر الهی بر مکر دشمنان غالب خواهد شد و جریانی را که در صدد سنگ اندازی در راه اتحاد و پیشرفت امت اسلامی است، متوقف خواهد کرد.




کلمات کلیدی :

چادر مشکی من یادگار مادرم زهراست

 

من شکایت دارم . . .


از آن
ها که نمی فهمند چادر مشکی من یادگار مادرم زهرا ست
 


از آن ها که به سخره می گیرند
قـداسـتِ حجابِ مادرم را ؛


چـــــرا نمی فهمی
؟
 


این تکه پارچه ی مشکی، از هر جنسی
که باشد


حـــُرمــت دارد !



کلمات کلیدی :

چادری ها . . .


چادری هایی را میشناسی که حرمت آن را نگه نمیدارند

باور کن این قانع کننده نیست برای چادر نداشتن
ِ تو.

حال که اینقدر دلسوز ِ حریم ِ
چادری
. . . حال که دلت پاک
است

تو حرمت ِ حجاب ِ زهرا (س) را نگه دار . . . و به همه ثابت کن :

همه ی چادری ها بد نیستند ! !

 



کلمات کلیدی :

وقار . . .

نزدیک،اما دور از دسترس…

بی عشوه ولی دلربا . . .

اوست معلم وقار
در قله ی بی نیازی . . .

هر خارو
خسی عاشقش نمی شود و زیباییش را هر دلی
لمس نمیکند . . .

او پیش از انتخاب شدن انتخاب میکند و پیش از معشوق شدن عاشق میشود . . .

با زیرکی
گوی عقل را از کنار دیو هوس می رباید . .
.

او همان دختر عفیف و در پس پرده ی حجاب است . . .



کلمات کلیدی :

رهبرم سید علی جانم فدایت . . .

یکی گفت:

با این
گرانیها پای آرمانهای انقلاب و رهبرت
هستی؟


گفتم:


در مکتب امام حسین
(ع) ممکن است زمانی آب برای نوشیدن نداشته باشیم، پس هنوز آغاز
راهیم...


ما چون یاران امام حسین (ع) تا آخر پای دین و
رهبرمان ایستاده ایم...


سلامتی حضرت آیت الله خامنه ای
(مدظله العالی) صلوات



کلمات کلیدی :

برادرم حفظ نگاه

برادرم ، من در این گرمای تابستان چادر سر میکنم ، سخت است ولی تنها 3
ماه است ، چادر آزادی حرکت و دستانم را می گیرد ، سخت است ولی نه زیاد،

چادر سر کردن مسئولیت می آورد و
انتظار ، ولی تمام اینها سخت تر از کار تو نیست ، سخت تر از کار تو نیست که باید در
تمام طول سال سر به زیر راه بروی و از میان شیاطین متحرک کوچه ها و خیابان ها، از
میان بانوانی که نتوانسته اند خودنماییشان را کنترل کنند....

.

.

.



کلمات کلیدی :

دو مکاشفه برای مرحوم ایه الله العظمی حاجشیخ محمد تقی آملی از عل

1-در اوایل تشرفم به نجف اشرف روزی در شاه نشین بالاسر مطهر مشغول نماز زیارت بودم ودر نمازهای مستحبی

به السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته اکتفا میکردم چون سلام نماز را گفتم درسمت راست خود سیدی جلیل را دیدم

که عرب بود به زبان فارسی شکسته به این ضعیف فرمود چرا در سلام نماز به همین صیغه اخیره اکتفا کردی وان

دو سلام را نگفتی  عرض کردم  نماز مستحبی بود ودر نماز مستحبی مرا عادت چنین است که به همین سلام

اخرین اکتفا می کنم فرمود ان قدر از فیوضات از دستت رفتکه احصای ان نتوان کرد چون چنین گفت این ضعیف

متوجه ضریح مقدس شدم واز طرف قبله دیگر حرم وگنبدو بنای صحن ندیدموتا چشم کار میکرد جوی لایتناهی و

عالمی مملو ازنور دیدم  که همه انها ثواب سلامهایی بود که از این ضعیف فوت شد  با نهایت تاثر رو به جانب



کلمات کلیدی :

السلام علیک یاحجه الله فی ارضه هذایوم الجمعه وهو یومک المتوق

( دلم خواهد   که  آقا را  به بینم  )           که دیدارش    بود خلد  برینم

 دلم خواهد  که مولی را به بینم              قدمهایش کشم من بر جبینم

 فدای  قا مت  مو زون  مولی                 فدای  آن  جمال  دلنشینم

چو  ظاهر گردد آن فرزانه بینی                که بر درگاه او من خوشه چینم

دلم خواهد که آقا از ره  لطف                نماید رخ  به وقت  وا پسینم

اگر  آقا  کند  بنده   نوازی                   نگاهی افکند  آن  نازنینم

به دنیا و به عقبی ای برادر                   نگاه او  بود مائ  معینم



کلمات کلیدی :

به مناسبت ولادت امام علی ع

بعضی از مجتهدین مقدس اردبیلی را درخواب دیدند که از زیارت قبر امیرالمومنین میامد درهیئتی0عالی

سوال میکند چه عملی انجام دادی که به این مقام رسیدی  میفرماید بازار اعمال کساد است وبه انچه

که میبینی رسیدهام محبت صاحب این قبر است1

1-ایات بینات تالیف علامه شیخ شوشتری ص 136




کلمات کلیدی :
   1   2      >